Memorii – bucuriile si necazurile unui basarabean

Aveti mai jos o parte din interviul pe care i l-am luat bunicului meu, un interviu de istorie orala. Prin acesta imi propun sa aduc in atentia voastra unul din multele cazuri ale basarabenilor deportati.

——————————————————————————————-

Interviu cu Gheorghe Curus.

Numele dumneavoastrã de familie atrage atenţia. Este românesc?
Daca am trãi în România Mare aş fi îndreptãţit sã spun cã este un nume românesc. Dar cum nu ne aflãm în aceastã situaţie, CURUS este un nume specific basarabean. M-am nãscut acolo, în acel teritoriu românesc, în urmã cu aproape 80 de ani.

Tatãl meu era cunoscut in sat sub numele Pavel a lui Vasile Tiganu, poreclã venitã ca urmare a faptului cã bunicul meu din partea tatãlui practica meseria de fierar, confecţionând diverse obiecte din fier pentru cãruţe şi sãnii, meserie practicatã în acea zonã numai de ţigani.

De bucurie cã s-a nãscut un bãiat, iar evenimentul s-a petrecut în preajma zilei de Sf. Gheorghe, mi s-a dat numele de GHEORGE (Jorja, Jorjie, în limbajul localnicilor). Daca in ziua de azi un copil are 2 naşi, eu am avut 10 (fraţi şi rude de familie). […]

Vã pare rãu cã acum vã desprat graniţe de locul natal. Totuşi, cum aţi ajuns sã locuiţi în mijlocul Bãrãganului, aici la Slobozia?
Cum sã nu-mi parã rãu? Basarabia a fost componentã a Moldove din timpul lui Ştefan cel Mare şi Sfânt, dupã multiple rãzboaie a fost cuceritã de Ucraina, respectiv de cãtre Rusia Ţaristã.

>> Citeste mai departe pe Boardingmedia Blog – Cristian Curus, Bucuresti_

0 Responses to “Memorii – bucuriile si necazurile unui basarabean”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

