Iti vei mai aduce aminte?

Aveam doar 4 ani cand s-a intamplat. Oamenii care ma aud acum spun ca am visat, sau poate ca am vazut la televizor, dar pentru mine a fost real.

Totul a inceput cand la televizor se difuzau imagini din Piata Revolutiei, si nu voi uita cat o sa traiesc imaginea “fatala”, cu elicopterul in care “fugea cuplul dictatorial”. In momentul urmator maica-mea, care “facuse rost” in stilul caracteristic epocii de o sticla de sampanie, a iesit pe balcon bucuroasa, si chiuind. Cu totii au sperat la mai bine, la un viitor stralucit.

Pentru mine Craciunul din 1989 a fost unul cel putin bizar. Fiind din Bucuresti, se poate spune ca am “trait” evenimentele din plin. Pentru mine Mos Craciun trebuia sa vina, bradul astepta sa fie facut. Pe vremea aceea stateam in Dr. Taberei, undeva pe la Valea Ialomitei, intr-un bloc la etajul 7. Apartamentul era spatios, cu 2 balcoane, 3 camere, 2 bai… clasic.

Taica-meu a venit acasa, fratele meu, care e mai mare, a venit si el. Atunci s-a dezlantuit haosul. Se auzeau in departare focuri de arma, televiziunea era in degringolada, se tot perindau diversi, pentru mine toate erau nesemnificative. Ne mutasem toata familia in sufragerie, intr-un colt, cu salteaua pusa in geam, pentru a nu se vedea lumina afara. Televizorul era pus pe hol, din acelasi motiv. Noi dormeam intr-un colt, dupa o alta saltea de pat.

Mos Craciun mi-a adus ceea ce imi doream cel mai mult. Un RIC. Pentru ce-i ce nu-si mai aduc aminte, era un fel de IPOD al vremii. Doar ca era radio, cu o singura casca. Eu primisem unul rosu, fratele meu unul alb. Va imaginati ce am ascultat eu pe data de 25, cand l-a adus mosul. Toti se bucurau ca murisera doi oameni… la 4 anisori, nu e ceva asa de distractiv.

>> Citeste mai departe pe blogul Al doilea – Cristi, Bucuresti_

0 Responses to “Iti vei mai aduce aminte?”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

